امام رضا(ع) احیاگر مدیریت جهادی در اسلام است
بـِسـم ِ ربـــــِّـ الشــُّـهـداءِ و الصِّـد یقیــن

آیا از میزان اطلاعات و مطالب این وبگاه راضی هستید ؟

آمار مطالب

کل مطالب : 38
کل نظرات : 7

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 38
باردید دیروز : 54
بازدید هفته : 92
بازدید ماه : 489
بازدید سال : 2423
بازدید کلی : 31124

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان حجاب حضرت زهرا (سلام الله عليها) و آدرس hzs.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نویسنده : (( فرزند این سرزمین))
تاریخ : دو شنبه 3 شهريور 1393
نظرات

عضو هیأت علمی دانشگاه و محقق و پژوهشگر مهدویت و سیره اهل بیت(ع) با اعلام این مطلب در جمع مدیران نهادهای اقتصادی، فرهنگی و اجرایی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به مدیریت جهادی درس آموزی از سبک زندگی رضوی باید مد نظر همه مدیران و کارشناسان این آستان مقدس قرار گیرد.


ایثارگری برای مدیریت جهادی
علی اکبر رائفی پور با بیان تعریف کلاسیک مدیریت و بیان ویژگی‌های مدیریت جهادی افزود: در تعریف اصطلاح مدیریت، آمده است که مدیریت فرایند به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی وانسانی درهماهنگی برای برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع و امکانات است، اما در مدیریت جهادی ایثارگری و مردمداری این نوع تلاش را متمایز می کند.
این محقق و پژوهشگر حوزه صهیونیسم‌پژوهی، فراماسونری و فرقه‌های نوظهور و آسیبهای نسل جوان همچنین خاطر نشان کرد: تعاریف متفاوتی از مدیریت وجود دارد که از این تعاریف ما تعریف مدیریت سکولار را قبول نداریم و آن را آفت جمهوری اسلامی می دانیم و از اساس با آن مشکل داریم، اما متأسفانه هنوز در کشور به آن استناد می شود.
این محقق اسلامی با اشاره به کلمه جهاد در آموزه های اسلامی اظهار داشت: در قرآن 41 مرتبه کلمه جهاد تکرار شده که این کلمه فراتر از قتال است، ولی متأسفانه مردم از بحث جهاد تنها همین موضوع قتال در ذهنشان مانده، اما جهادهای علمی، آموزشی، پژوهشی و مدیریتی در اسلام مورد تأکید است.


الگوی موفق مدیریت امنیتی شیعه
وی با بیان اینکه در الگوی مدیریت امنیتی شیعه ای که ایران ارایه داده، سوریه آزاد شد و با همین مدیریت عراق در مقابل مثلث سلفی، صهیونیزم و تکفیری قرار گرفت، اظهار داشت: این مدلی است که خاص ایران است و کسی دیگر ندارد و دشمن هرچه تلاش کرد بدل این را با گروه‌های سلفی و تکفیری بسازد، موفق نشد.
رائفی پور با اشاره به انتخابات روسیه در زمان انتخاب پوتین، عنوان کرد: آمریکایی‌ها می خواستند انقلاب مخملی در این کشور راه بیندازند که مدیران امنیتی ایران به این کشور سفر کردند و با در اختیار گذاشتن تجربیات خود به آنان مانع از این اتفاق شدند و این نوع مدیریت امنیتی خوشبختانه مدل ویژه ایران است.
این محقق، عصر حاضر را با عصر امام صادق(ع) مقایسه کرد و اظهار داشت: در زمان امام صادق(ع) هم هر کس با هر فرقه و مسلکی حرف می‌زد، کسی نبود جلوی آنها را بگیرد و امام صادق (ع) توانست با منطق و بیان زیبا همه فرقه ها را به اسلام اصیل رهنمون و از اختلاف جلوگیری کند


نقشه وهابی‌ها برای مشهد
وی همچنین با اشاره به فرمایش امام خمینی (ره) که مشهد را پایتخت جهان اسلام دانسته بود، ابراز داشت: اگر تکفیری ها برای مشهد برنامه ریزی می کنند و می‌خواهند تئوری وهابی و بهایی را در مشهد اجرا کنند به این خاطر است که می‌دانند مشهد به عنوان پایتخت جهان شیعی شناخته شده و آستان قدس در این زمینه باید از فرصتها استفاده کند و به ترویج معارف دینی بپردازد.
اذعان غربی ها به حتمی بودن ظهور
وی با اشاره به اذعان غربی‌ها به ظهور حتمی موعود عنوان داشت: متأسفانه ما یک فیلم در رابطه با حضرت مهدی(عج) نداریم، این درحالی است که شبکه های غربی مانند فاکس نیوز به این موضوع پرداخته و امام و پیامبر همراه ایشان را به عنوان دجال و دروغگو معرفی کرده و می‌گویند موعود اصلی حضرت مسیح است و حتی به امام زمان (عج) توهین نیز می کنند.
این محقق کشور با بیان اینکه کسی که می‌خواهد کار فرهنگی بکند باید حداقل چند بار قرآن را دور کرده باشد تا بتواند بر اساس آن کار را برنامه ریزی کرده و انجام دهد، گفت: حضرت موسی(ع) چند نکته را برای مدیریت جهادی عنوان می کنند، ایشان در ابتدا از خدا صبر می خواهد و بعد زبان و بیان خوش می‌خواهد تا مفاهیم را به درستی عنوان کند، اما اکنون بیشتر مدیران ما نمی توانند قرآن را روان بخوانند . وی در ادامه از نهادهای فرهنگی و رسانه ای زیرمجموعه آستان قدس رضوی خواست شورای مهدویت در این مجموعه تشکیل دهند و برای فیلمسازی و جریان‌آفرینی فرهنگی تلاش کنند، چون آستان قدس می تواند با توجه به امکاناتش جریان فیلمسازی را به دست بگیرد و از امکاناتی که دارد فیلمهای خوبی نیزدر حوزه مهدویت تولید کند.
رائفی‌پور همچنین با تأکید بر لزوم بهره گیری از رسانه های نوپدید برای ترویج معارف دینی خاطر نشان کرد: متاسفانه حتی چندسایت در مورد حضرت مهدی(عج) به زبان انگلیسی نداریم، این در حالی است که به وفور در فضای مجازی تحریفهایی از شخصیت ایشان منتشر شده که باید پاسخ آنان را داد.


مدیریت جهادی، نقشه راه آستان قدس
معاون توسعه مدیریت آستان قدس رضوی نیز خاطر نشان کرد: در مدیریت جهادی صرف انجام وظیفه مطرح نیست، ما برای مدیریت جهادی به الگو نیاز داریم، باید ببینیم اولیا و ائمه اطهار(ع) چگونه کار می کردند و آیا رفتار و سیره آنها برای ما یک الگو نیست و خوشبختانه امام رضا(ع) در این مقطع می تواند بهترین راهنمای ما باشد. 
موسی شربتدار اظهار داشت: مدیریت جهادی راهبرد و نقشه راه آستان قدس است، این مدیریت مؤلفه‌های زیادی دارد که از جمله این مؤلفه‌ها می‌توان به رفتار و ساختار و مؤلفه رفتاری در مدیریت جهادی یعنی تلاشی خستگی ناپذیر، با اخلاص، پرمنفعت، بی توقف، بی توقع به پاداش و حرکت بر اساس تکلیف و برای خدا اشاره کرد. 
وی یکی از رفتارهای مدیریت جهادی را ولایت پذیری و کار برای خدا عنوان و اظهار کرد: اگر کاری برای خداست، تشکر برای ما چه تاثیری دارد، در بعد رفتاری افزون بر ولایت پذیری، ولایت امر است. در جبهه اگر دستور بر این قرار می گرفت که در این سنگر باشید یا این اقدام را انجام دهید، برای جهادگران تفاوتی نمی‌کرد، چون بحث ولایت پذیری مطرح بود.
شربتدار با بیان اینکه در مدیریت معمولی دکوراسیون و اتاق کار نشان دهنده جایگاه یک مدیر است و هرچه اتاق بزرگتر شود تشریفات بیشتر می‌شود، اما در مدیریت جهادی عکس این است، یعنی با حداقل امکانات حداکثر بهره برداری صورت می‌گیرد و مسأله ایثار، گذشت و فدا شدن برای یک هدف مقدس و خدمت به مردم است.

منبع : قدس آنلاین


تعداد بازدید از این مطلب: 909
موضوعات مرتبط: مدیریت جهادی , ,
|
امتیاز مطلب : 82
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبگاه خود خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپدیت شدن وبگاه در خبرنامه وبگاه عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



درج تصاویر ثابت در گوشه های صفحه